fbpx
Powrót

Wino w prezencie firmowym. Czym kierować się przy wyborze?

W biznesie ważna jest etykieta, także dobrego wina.

07.10.2021

Bez wątpienia dobre wino w roli głównej to zawsze doskonały prezent. Świetnie sprawdza się na każdą okazję, zarówno w sferze prywatnej podczas imienin czy jubileuszy, jak i w okolicznościach bardziej formalnych. Tutaj jakościowe wino w efektownej oprawie będzie idealną formą podziękowania i uznania dla współpracowników czy partnerów biznesowych. Dlaczego warto podarować wino w prezencie firmowym? Czym kierować się w doborze etykiety by trafić w gusta obdarowywanych? Podpowiadamy! 

Wino w prezencie firmowym? Wine not!

Wyraz szacunku i uznania. Wino jako synonim wyjątkowości i stylu pozwala przetrzeć szlaki wielu ścieżek w biznesie. Prezent w postaci wina daje wyraz wdzięczności za wkład pracowników w rozwój firmy i jest dowodem cennej relacji z klientem.

Atrybut celebracji. Nie ma lepszego sposobu aby uczcić sukces czy pomyślną współpracę inaczej niż dobrym winem – szczególnie klasykiem, jak szampan.

Idealny temat do rozmowy. Wino oraz winiarska etykieta cieszy się coraz większym zainteresowaniem, szczególnie w kręgach biznesowych. Krótka opowieść o wręczanym winie, regionie jego pochodzenia czy producencie może stanowić interesujący wstęp do rozmowy i nawiązania relacji.

Uniwersalny i praktyczny. Wino z pewnością to nie prezent, który odłożymy w kąt. Można je wykorzystać na wiele sposobów. Idealnie łączy się z jedzeniem, jest nierzadko towarzyszem spotkań czy elementem wyjątkowych celebracji. Przywołuje wspomnienia, pobudza zmysły i marzenia. Wino może być też prezentem długowiecznym. Niektóre etykiety, przechowywane w odpowiednich warunkach mogą leżakować i dojrzewać wiele lat.

Jak wybrać wino na prezent firmowy?

Skoro wiemy już, że warto postawić na prezent z winem w roli główniej, także w biznesie, czym zatem kierować się przy doborze wina na prezent firmowy? Wyzwanie nie jest łatwe, bo przecież zależy nam na trafieniu w upodobania osoby obdarowywanej, a niejednokrotnie nie znamy osobiście adresatów podarunku. Kilka poniższych wskazówek może być przydatnych.

  • Jeśli była okazja by poznać obdarowywanego osobiście warto zwrócić uwagę na jego indywidualne preferencje – styl życia, ulubione smaki i potrawy (może była okazja by zjeść wspólnie biznesową kolację) czy urlopowe destynacje. Te czynniki mogą iść w parze z oczekiwaniami także w kwestii wina.
  • W sytuacji, gdy odbiorca nie jest nam znany sugerujemy kierować się ogólnymi zasadami, które ułatwią nam nawigację w winnym świecie. Tutaj często zakładamy, że kobiety chętniej wybierają wina lżejsze, białe bądź różowe. Mężczyźni natomiast sięgają po bardziej intensywne i wyraziste w odbiorze wina czerwne.
  • Poziom zainteresowania winem jest oczywiście dosyć istotny. Wybór wina dla osób rozpoczynających przygodę w tym świecie warto wybrać pozycje wytrawne lub półwytrawne o nutach kwiatowych czy owocowych, te o niższej kwasowości lub po prostu słodkie. W prezencie dla bardziej doświadczonych winomanów podarujmy pozycje bardziej zbudowane, głębokie, taniczne czy mineralne. Jeśli dodatkowo lubią klasykę z przyjemnością odnajdą ją także w klasycznym winie. Tutaj zdecydujmy się znane apelacje, szczepy i eleganckie etykiety. Najbezpieczniej będzie wybrać te tradycyjne, które smakują większości z nas. Dla otwartych na nowości „gadżeciarzy” czy „hipsterów” warto sięgnąć do aktualnych winiarskich trendów – wina pomarańczowe, naturalne czy pet-naty będą ciekawostką, która z pewnością zapadnie w pamięć. Tutaj etykieta również może być bardziej funky.
  • W przypadku prezentów firmowych warto także pomyśleć o winach, które spokojnie dojrzewają i mogą dłużej leżakować. Te mogą sprawić, że partner biznesowy przypomni sobie o Twojej firmie nawet po latach. Na szczególne okazje dobrym pomysłem są także wina, których rocznik odpowiada dacie celebracji owocnej współpracy, wręczanych z okazji 10-lecia istnienia firmy, 25 lat zatrudnienia pracownika czy otwarcia trzeciego oddziału firmy.
  • A może wina z lokalnych polskich winnic dla zagranicznych kontrahentów? Czemu nie!

Przedstawione zasady i wskazówki są oczywiście ogólne i niekoniecznie będą dotyczyły wszystkich sytuacji prezentowych. W przypadku ważnych klientów lub większych realizacji warto również wziąć pod wagę profesjonalne doradztwo sommeliera, który po wstępnej rozmowie przedstawi propozycje etykiet z portfolio jakościowych win i pomoże w wyborze tej właściwej. Oprócz wina w roli głównej pomyślmy o drobnym podarunku lub atrakcyjnym dodatku, który idealnie zgra się z wybraną butelką i uzupełni całość. A ta efektownie zapakowana zrobi wyjątkowe wrażenie.

Aby zamówić kartę należy się do konta. Jeżeli nie posiadasz konta w Otovino.pl, zarejestruj się.

0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pusty